domingo, 24 de febrero de 2008

PLA PILOT: FACULTAT DE POLÍTIQUES I SOCIOLOGIA (octaveta)


El curs 2004-05 onze de les quaranta titulacions de la UAB es van començar a aplicar els Plans Pilot, el conjunt de mesures que permeten la superació del vell model educatiu per adaptar la comunitat estudiantil al nou Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES). Tant la titulació de Ciències Polítiques com la de Sociologia han estat patint des de fa quatre anys les mancances d’aquest Pla Pilot que pretén una sèrie de reformes que s’han de dur a terme amb un finançament del tot insuficient i que repercuteixen negativament a professores, becàries i estudiantes. Aquestes són les mancances més rellevants i les que causen la situació de caos i de precarietat que es viu ara mateix a la facultat:
· Desinformació sobre els processos que es duen a terme i sobre el futur de la titulació en si i de la titulació que rebran les estudiants un cop la finalitzin.
· Desorganització i descoordinació de les assignatures pel que fa als canvis constants tant del programa, els percentatges, la matèria o els dies dels exàmens; fets que porten a una impossibilitat d’organització personal.
· Disminució de l’autonomia de l’alumne per la regularització de l’assoliment dels coneixements amb les pràctiques i lliuraments setmanals sense que aquest esforç diari impliqui més coneixements.
· Elitització de l’ensenyament a causa de la impossibilitat de compatibilitzar el treball amb l’estudi tant pels “deures” constants i els treballs en grup com pel control de l’assistència (en alguns casos l’assistència ha arribat a suposar el 40% de la nota final!).
· Disminució de les classes en català per l’augment de l’arribada d’Erasmus a causa de Bolonya.
· Manca de mecanismes per a poder canalitzar les protestes o per a poder participar de l’elaboració dels plans o el seu millorament.
· Manca de recursos pel que fa als ordinadors i al professorat. Si Bolonya pretén que l’alumne sigui el subjecte actiu i que les classes siguin participatives, no es poden mantenir aules de 120 alumnes amb un sol professor.
· Duplicitat de la feina pel fet de realitzar una avaluació continua (treballs, pràctiques) i una de final (examen final sense el qual no és pot aprovar)

Segurament és hora de canviar el model pedagògic tradicional, però aquesta no és la forma, no es pot pretendre aplicar una reforma d’aquestes característiques sense finançament per les Facultats i sense sous pels estudiants que ens permetin estudiar a temps complet sense haver de treballar com fins ara.
Sense finançament aquesta reforma pedagògica és inaplicable i ens perjudica a totes. Avançar cap a un nou model d’ensenyament on l’alumne en sigui el centre si, posar pedaços al vell model per a que s’assembli al d’alguns països d’Europa no soluciona res i empitjora un model d’Universitat que prou mancances té.

PER LA PARALITZACIÓ DEL PROCÉS DE BOLONYA
DEROGACIÓ DEL REIAL DECRET, DE LA LOU I DE LA LUC!

PER LA INSUBMISSIÓ DE LA UAB DAVANT L’EEES!

COMITÈ DE VAGA DE LA UAB http://www.comitevagauab.blogspot.com

No hay comentarios: